ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Fynd!!!

Publicerad 2011-08-20 18:07:29 i Allmänt,

Började dagen med att tvätta näsblod. Mellan vaknade och hade det ÖVERALLT!!! Hur han hamnat i vår säng har jag ingen aning om... Somnade han där i går eller har han kommit under natten??? Lever i en förkylningsdimma... Var fantastiskt svullen i halsen och tyckte det känndes som halsfluss ont, ringde 1177. Fick en tid på fm.  Mannen tog vakenBäbis och Mellan så att jag fick sova. Tack!!! Innan jag somnade lyckades jag svälja lite flytande barnIPREN. Mot jouren! Tog med Stor, eftersom det egentligen var tänkt att jag skulle tagit alla Kottar och dragit ut på äventyr i dag var jag ju tvungen att iaf ta EN, och åkte kom Jouren. Ingen halsfluss, bara en vanlig förkylning. Nu har den blommat ut i sinn fullkomlighet...

Eftersom det varken var smittsamt, inte mer smittsamt än en sketen förkylning, och inte behövdes nån penicillin, satte vi oss i bilen och drog till närmaste STÖRRE stad. Regnkläder, stövlar och MYS(???)brallor stod på listan.

(Sitter med kottarna och ser på Cartoon Network samtidigt, det blir reklam. Det kommer inte bli svårt för Tomten att hitta julklappar i år!!! HerreGud vad grejjer!!! Såg just npgon sorts cykel/sparkcykel med pinnar ut från hjulhusen på både bak- och framhjul. DEN stog högt på listan. Sen finns det en triljon pryttel-pryttel saker, små djur, små gubbar allt allt allt!!! Tur att Tomtet tänkt sig en tripp till Ullared.)

Styrde kosan mot centrum och Polarn. Och tro det eller ej men det var REA!!! SUPERREA!!! 50% på massor och ovanpå det var det Köp tre bet. för två! på ALLA rea-varor. Fynd! Fynd! Fynd överallt!!! Älskar vi!!! Hittade jackor till Stor & Mellan och Mellans byxor på rean, och Stors brallor til org. pris. Men ändå... Räknade lite snabbt och kom fram till att jag TJÄNADE helt plötsligt nästan 1200 spänn!!! Det ni!!! Mycket nöjd med mig själv... Sena att Mellan har både jacka & byxa att "växa i" ser jag baaara som en bonus ;) Present till jobbarkompis-bäbis blev det med: tossor och mössa till vinter!

Mer Ipren och sedan i väg mot ICA. Där blev det stövlar till Stor & Mellan, mysbrallor till mig och Mannen, LIKADANA!!! Nej, vi kommer inte att visa oss i offenligaljuset med dem på SAMTIDIGT!!! Lördagsgodis och lite annat småplock blev det med.

Det obligatoriska besöket på Max avklarades. Tjejen före oss i kön tappade sin storacola i golvet, den han bara torkas upp innan Stor tappade vår lyxshake i golvet. Ruskigt rent det blev!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela