ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Snutte, filt, gose...

Publicerad 2011-02-28 14:11:33 i Allmänt,

Kärt barn har många namn. Hos oss heter Bäbisfilten "Dän". Efter att ha bökat runt i sängen som en mini-gris halva natten skulle man kunna tro att hon skulle vara lite trött. Men, nej! NU sover hon! TRE timmar efter det hon brukar somna. Det är NU hon brukar väckas!

23.51 väcktes vi att hon står i sin säng och vrålar: -"DÄN,DÄN, DÄÄÄN!!!" Filten? Var är filten? Jo, i tummlaren! (Norpade den för tvätt efter att hon somnat igår, känns som om vi skulle behöva MINST en till. Till Stor hade vi 4 Pippi-fodral till hennes kudde och till Mellan har vi 3 stycken små dunkuddar. Perfekt när det måste tvättas. För tvättas MÅSTE det. Snuskiga snuttar är det värsta jag vet.) Mannen kastar sig ner i tvättstugan. Bäbis bökar runt ett par minuter, lägger sig ner och gosar in sitt huvus vid min hals, OCH somnar. Gott! Nu sover vi. Trodde jag.... Men inte! Ca 8 gånger till vaknar hon och vrålar: "Dän!" Leta filt. Somna om...

Varför är vi hemma idag? Ingen är sjuk? Finns inget jag älskar mer än mina barn, men sådana här dagar är på gränsen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela