ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Kass bloggare!!!

Publicerad 2011-06-27 20:13:03 i Allmänt,

Som den kassa bloggare jag är glömde jag väll kameran hemma under Midsommarhelgen.Annars har helgen varit fantastisk, helt underbar!!! Bra väder, god mat och så fantastiskt trevligt sällskap! För att inte tala om värdparet. Uuuuunderbaaara människor!!! Lite bilder har jag dock i moben. Fast Mannen nattar Bäbis och alla kablar är i sovrummet....

Har i dag fått ner mina blommor vi var ute på en äng/slätt/grustag och raffsade åt oss iaf. Tänkte satt dem på UTSIDAN av stenmuren, men så här i efterhand fattar jag inte hur jag tänkte. Hur hade jag tänk mig, till att början med, att jag skulle tagit mig DIT??? Så det fick bli på insidan, blev mycket bra och nu hoppas vi att de, tillsammans med Lupinerna, sprider sig som ogräs och i sinom tid fasar ut kirskålen... Vem försöker jag lura??? Men, men blommorna är stora och pampiga och mycket vackra just nu iaf. Går det inte skyller jag på lerjorden. Alla världens beskymmer skyller vi på lerjorden...

Dagen idag började lugnt. Efter helgens bravader var det gott med sovmorgon. Tänkte jag på redan i förra veckan då jag talade om att jag skulle flexa ett par timmar idag, smart!!! Vi var hemma vid 21.30 och efter att ha sovit ett par timmar i bilen så var Kottarna inte särskillt lätt sövda! Fortsättning på dagen var också rätt lugn. Städ stod på jobbschemat! Så vi har röjt och sorterat i lådor och skåp, i hutsar och föråd. Vi har dammat och torkat hyllor och lister. Fint blir det och trevligt har vi!

Efter middagen åt vi lite vattenmelon och kvällens nöje var att stå på altanen och spotta kärnor på gräsmattan... Det skrattades så det kiknades... Efter mat var det dusch och sedan saga! Fram till då är det jättemysigt! Efter saga och GodNattPuss utbryter nått slags maraton ut. Det springs konstant! Och efter att jag sagt att -nu kommer du INTE upp ur sängen! så ropas det konstant!

Näpp! Tvätten hängd och en ny maskin startad. Så jag tänkte slå mig ner i soffan. Fast det är tropiskt varmt ute så det kanske blir kallt vatten med en god bok på altanen istället!

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2011-06-28 18:16:12

Du fick ner fingerborgsblommorna i alla fall... :) tack själva för en toppenhhelg! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela