ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

...and we are back...

Publicerad 2011-03-12 17:07:31 i Allmänt,

Hoppas vi!!! Pepparpeppar och håller alla tummar vi har att det går åt rätt håll. Har till och med varit ute en stund. En kort promenad för att hoppa i vattenpölar, men efter att Stor ganska omgående satte sig i en pöl och upptäckte att dyraste regnstället inte höll för att bada i, var det bara att gå hem och byta om.

Tänkte här lagt upp lite bilder: Stor med sitt läckande regnställ, Mellan som hoppar i en vattenpöl, som han längtat efter detta, och Bäbis som posar i sitt nya regnställ, jacka från KusinAnna och Tradera-brallan, men det vill sig inte. Så det blev inga bilder på detta.

Annars gör vi inte mycket mer än tvättar, har inte ens kommit ner till veckans kläder, det är fortfarande handdukar och sängkläder som tar upp plats i tvätt och tork. Tackar ÖmmaModer som vågade sig hit igår, veck en förfärligt massa tvätt, stod för lunch och barnpassning medans jag fick sova med Bäbis. 13- 16.45!! Tack!!! Modig kvinna som trottsar kräksjukor!!!

Stor har just tagit på sig att dammsuga upp allt spån från kaninburs-städningen. Hon orkade VERKLIGEN INTE städa buren, hon hade tappad allt sig självmod, så hon bytte med mig. Jag städade buren och hon ska dammsuga spån, i de rum det finns spån. Det vill säga STÖRRE delen av huset... Känns som om jag vann det bytet!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela