ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

EvighetsVabandet...

Publicerad 2011-03-09 17:26:12 i Allmänt,

Stod i godan ro och strök en pärlplatta på jobbet när telefonen ringde. Det var Kooperativet. Bäbis hade feber. 38.9 sa de. -Jag kommer! Stängde av vattenkranen och kollade med redan inringd vikare om det var ok om hon tog mellanmålet själv? Visst, men 8 barn och en Prao skulle hon fixa det. -Tack! Tog på mig jackan och begav jag mig...  I bilen rodade jag morgondagen, Mellan oc Bäbis hemma på fm. Stor till skolan. Mellan och Bäbis till Farmor&Farfar och Stor till Fritis på em. Fredag är min "sjuk-dag" så då blir de hemma. På fska möttes jag av en snorig men inte varm Bäbis...  Testkollade med örontempen hemma och den visade inte alls så mycket, inte ens över 37... Men men de är lite snoriga så det blir bra att vara hemma och ta det lugnt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela