ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Tidig Månmorgon....

Publicerad 2011-03-28 05:40:48 i Allmänt,

Fick gjort allt som var tänkt i går... Plus ett snabbt besök hos en mycket hemtrevlig privatläkare i en stad inte allt för långt borta. Mitt i bullbaket kände jag att jag var bara tvungen att kolla upp Bäbis geggiga öra. Från början: I lördags kväll ställer hon sig i köket och ger upp ett hjärtskärande illvrål och tar sig för örat. Jaha, laddade för en vakennatt. Gav hene lite Ipren och välling och gick och lade mig med henne. Hon tvärsomnar! Jag som sett framför mig hur jag skulle sitta med febervarm och öronontslessen Bäbis med tillhörande jourcentbesöksBäbis hela natten. Hon vaknade till ett par gånger av hostan, men det har hon gjort i flera veckor. Så lite hostmed. vatten och tillrättning av höglägeskudden räckte för att hon skulle somna om och sova gott... Hon vaknade vi 07, sovmorgon, och var hyffsat pigg. Vid 10.30 kom hon med "Den", mössa och ville sova. Jag bäddade ner henne i vagnen, inne! ute blåste halvstorm och var iskallt. Hon sov i två timmat och vaknar pigg, men örongeggskletig på hela kinden, ner i nacken och i örat, men verkar inte alls ha ont... Så jag tvättade av och tänkte inte mer på det. Men där: Mitt i bullbaket kände jag att det var bäst att iaf ringa och kolla. Ingen har tidigare haft öroninflam. här så jag vet inte riktigt hur det funkar. Jo men visst, det skulle kollas upp! På stört! 18.30 fick vi en tid hos en MYCKET hemtrevlig läkare på torget. När vi kom in tittade Stor på mig: -Det luktar Popcorn! -Ja, det gör det!?! Och visst hade hon haft öroninfam.! Det var nog när det värkte hål på lörkvällen som hon skrek så. Kännde mig som en UselMor. Min Bäbis har haft öroninfam. utan att jag märkt det!!! Men hon har inte haft ont! Ingen feber! Ingenting! Men så kan det vara, sa den trevliga DanskaLäkaren. Besök VC om ca en 7-10 dagar och kolla så det läkt och doppa ner henne inte under vatten!

När vi kom hem väntade en halvhängd gardin jag lämnat i sticker när vi åkte och en stor bullhög på bänken som ska bäras ut till frysen för att sparas till kommande kalajs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela