ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

En usel, usel mor är vad jag är...

Publicerad 2011-09-11 20:52:19 i Allmänt,

Fm flöt förbi... Plockade, fixade, tvättade och plockade lite mer. Rensade Mellans garderob och började i Litens... Mannen gjorde hemmahamburgare på Melland beställning. Gottgott!!! Utan bröd för Mamman som måste tänka på siluetten och muskelaturen för att fixa hösten... Sedan packade vi badkläder och begav oss, jag och Stor. På plats i badhuset visade sig att vi var TIDIGA, har det hänt förut??? Men vi var SUPER tidiga eftersom de inte skulle vara ombytta kl 14, utan samlade i entren. Lite känt folk var där. Kusin, klasskompis och gammal fska-kompis. Byta om, duscha och ner i bassängen! Då inser jag: Båder kamera och mobil ligger i skåpet!!! Alltså: INGA bilder!!! Men så duktig hon var!!!! Hon tyckte det var superkul!!! 11 st i gr. varav TVÅ flickor. Tryggt att hålla sig vid kanten i början, men allt eftersom kom hon längre ut i bassängen. Annat var det för Mellan i går... Allt gick bra fram till att en av ledarna lyfte ner han i bassängen: Där bröt han i hop. Satt sedan med mig på bänken el på kanten hela tiden. Nej, han skulle inte i! Fast jag förstår lite, det var bra mycket djupare än han var van vid. Hela sommaren har han fått gå till navel och nu var det över axlarna. Nästa gång får han en chans till och jag har frågat om det är ok om jag är i bassängen, det var det. Efter det får han klara sig själv, då sitter jag med de andra föräldrarna!

14.45 börjar Stors Simskolefröken leka en lek??? Skulle de inte sluta 14.45??? Paniken sprider sig i mig. Jag vill inte plocka upp henne tidigare men dansen börjar 15.15 och det ska duschas, bytas om, ta sig till dansen, in och byta skor. Vi hade varit så förutseende att hon hade danskläderna på redan till badhuset :) 14.52 kommer vi från bassängen! Snabba puckar! Och vi han! Men 5 min till godo var vi vid dansen. Stor grupp med många flickor, så oväntat... Fast många småttisar... Ska ringa  i mon och se om det ev går att byta gr till lite älder, eller om hon är i rätt gr....

Nu: Duscha bort promenadsvetten och sedan bums i säng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela