ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Måndag!!!

Publicerad 2011-09-26 06:11:00 i Allmänt,



Måndag igen! Skogen för mig, fska/skola för Kottarna. Helgen varit lugn höll jag på att skriva, men det har den ju verkligen inte! Lör var fullt ös från början: Kl ringde 7.30. Upp och i väg med Mellan på Plaskis( Han var så modig, var själv i bassängen, utan Mamma :) Med armpuffar och tätt intill kanten, men han var med och han tyckte det var roligt) Hem fort som ögat för att Mannen skulle iväg och förbereda för ByaFesten, jag hemma med barn. Strax efter att Mannen komtillbaka kom barnvakten SötaAnna så em blev aningen lugnare.  17.30 var vi på plats i Puben. 28 pers, god mat och gott om dryck. TrevligtTrevligt! Inte mycket bilder för jag hade bara med mobilen, så de enda bilder som blev bra var bilderna på maten (Maten stod ju still).

Söndag bestod i en liten sovmorgon, Tack Anna :) och sedan iväg och städa efter festen. Hem och äta lunch, Stor och Anna till Sim&Dans, jag, Liten och Mormor följde Mellan till kalaset. Han har varit så spänd och förväntansfull hela veckan men när vi väl kom din blev det lite mycket. -Jag vill gå hem! viskade han. Så i plyschbrallan fick Mamman vara med på 5-års kalas. Inga bilder för mobilen var inte ens med, jag skulle ju bara lämna och gått hem. Efter en stund vid min sida släppte det lite och till slut var han sitt vanliga Jag. Födelsedagsbarnet var mycket nöjd med sina presenter, gästerna nöjda med köppizza, bästa barnkalasmaten, glass och godispåsar. Mamman tackar så mycket för kaffet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela