ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Måndags kväll...

Publicerad 2011-09-19 21:37:05 i Allmänt,



Nyser och snorar lite lätt... Blir det inte värre är det ok men kurerar mig med pepparmintste med honung och Echinatex. Planen var att jag skulle sova tidigt efter en mardrömmsnatt, men så blev det ju inte... Hollywoodfruarna kom i vägen ;)

Jobbdagen har varit en typisk måndag: Helt hysterisk!!!

Tog svängen förbi butiken, på hemvägen, för att köpa klänningen jag tänkt unna mig för pengarna jag fick av käre BonusMorfarUlf (Han hittade en Haglöfsrygga i Traderkorgen och undrade vad jag skulle sälja den för. -En kr blir utropspris! Fick aningens mer kan jag säga. TackTackTack!) men det blev ingen klänning, det blev en jacka. En grön vinterjacka!!! Fick sen även ta turen förbi en av stadens matvarubutiker för fika och middags inköp. Fikat är till Stor i mon som har en dag i skolskogen och middagen var till i dag. Helt tomt i huvudet var det när jag strosade( läs: irrade hysteriskt) omkring. Men då såg jag det: Pyttipanna! Mellan har pratat om sin &%#?#%! pyttipanna i oändlighet. Så eftersom jag ändå inte var hungrig kunnde ju resten av familjen, som äter pyttipanna, äta det... Så nöjd han blev min lilleplutt :)  De andra var inte lessna de heller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela